SMAAKmag. lekker rotterdams
  • Nieuws
  • Eten & drinken
  • Interviews
  • Reportages
  • Columns
  • Webshop
    • Winkelmand
  • Abonneren op SMAAKmag.
  • Adverteren in SMAAKmag.
  • Wij zijn SMAAKmag.
Winkelmand
  • SMAAKmag.
  • Abonneren
  • Adverteren
  • Webshop
Abonneren
SMAAKmag. lekker rotterdams
SMAAKmag. lekker rotterdams
  • Nieuws
  • Eten & drinken
  • Interviews
  • Reportages
  • Columns
0
Apres skihut SMAAKmag. Special Horeca Corona
  • Interviews

De Après Skihut

  • Dijlan van Vlimmeren

“De horeca is de brandstof van de maatschappij. Mensen komen bij ons om bij te tanken. Je ziet de gevolgen van de horecasluiting zichtbaar worden. Mensen lopen met hun ziel onder hun arm, ze staan buiten verkleumd een broodje te eten, er ontstaat onrust op straat. Mensen raken de weg kwijt. Ze missen de oplaadstations.

De coronacrisis heeft mij ondertussen 1,7 miljoen euro gekost. Verspreid over 4 zaken – De Après Skihut, Get Back, Der Bierkeller en Villa on Beach – heb ik zo’n 100 werknemers in dienst. Ik had liever mijn spaargeld, waar ik keihard voor heb gewerkt, aan iets besteed wat ik zelf had mogen bepalen.

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Een gedeeltelijke lockdown is als dweilen met de kraan open. In de retail staan de mensen zich te verdringen. Mensen halen tijdens het shoppen de hekken voor onze lege zaken weg om bij elkaar te kunnen zitten. En wie is de dupe? De horeca, daar waar de ventilatie optimaal is, want daartoe zijn we verplicht. Ik vind het voor mezelf nog niet eens zo erg. Ik vind het vooral erg voor de collega’s die 2021 ingaan met torenhoge schulden.

Ik ben de man er niet naar om bij de pakken neer te zitten. Ik heb in het verleden voor hetere vuren gestaan. Ik heb de Ballonnenkoning gekocht, ik ben een site begonnen in seksartikelen. Ik blijf de koning van de wansmaak. Ik verkoop nu glijmiddel en trileitjes. Ik houd het publiek zo op een andere manier nat. Feesten doen we nu met onze livestreams en online kerstborrels. Die livestreams trekken in het weekend 80.000 en doordeweeks 25.000 kijkers per avond. Cijfers liegen niet. De behoefte aan wat vertier is groot.”

Chiel Jongejan

Beeld: Sylvia Kuiper

Dijlan van Vlimmeren

Meer smaakvolle artikelen
Suite Hotel Pincoffs SMAAKmag. Special Horeca Corona
Lees meer
  • Interviews

Suite Hotel Pincoffs

  • Dijlan van Vlimmeren
The Rumah SMAAKmag. Special Horeca Corona
Lees meer
  • Interviews

The Rumah

  • Dijlan van Vlimmeren
De Tuin van de vier windstreken SMAAKmag. Special Horeca Corona
Lees meer
  • Interviews

De tuin van de vier windstreken

  • Dijlan van Vlimmeren
Finca SMAAKmag. Special Horeca Corona
Lees meer
  • Interviews

Finca

  • Dijlan van Vlimmeren
Iris Wulffraat Koninklijke Horeca Nederland OPA Bierboutique SMAAKmag. Special Horeca Corona
Lees meer
  • Interviews

Iris Wulffraat: ‘Wat schieten we ermee op om in een klaagstand te blijven hangen?’

  • Dijlan van Vlimmeren
Wijnbar Janssen en van Dijk SMAAKmag. Special Horeca Corona
Lees meer
  • Interviews

Wijnbar Janssen & Van Dijk

  • Dijlan van Vlimmeren
Bij de Bruin SMAAKmag. Special Horeca Corona
Lees meer
  • Interviews

Bij de Bruin

  • Dijlan van Vlimmeren
1NUL8 SMAAKmag special Horeca Corona
Lees meer
  • Interviews

1NUL8

  • Dijlan van Vlimmeren

Smaakt dit naar meer?

Meld je dan snel aan voor onze nieuwsbrief!

SMAAKmag.
Lekker Rotterdams
SMAAKmag. is een initiatief van Veenman+ communicatiebedrijf Rotterdam en carenza* ontwerpbureau Rotterdam

Vul jouw zoekterm in de druk op enter.